Hognet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Detta är det digitala Hogwarts. Kallad Hognet!
 
HemStartsidaLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Emma Granger

Emma Granger


Antal inlägg : 56
Galleoner : 42
Betyg : 2
Registreringsdatum : 12-07-02
Ålder : 885
Ort : Mölndals komun.

Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Empty
InläggRubrik: Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter   Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Emptymån jul 02, 2012 7:44 pm

Titel: Tina Marterns, Livet som trolldomsministeriets dotter.
Genre: Fantasy, Kärlek, Vänskap.
Handling: Tina Marterns är ensam barn och dotter till själva ministern Jack Martens och ministrens fru, Amelia Marterns är då Tinas föräldrar. Tina får ett brev en dag, från Hogwarts, Tina ska börja där. Men kommer alla ta henne annorlunda pågrund av bakgrund? Kommer Tina ens behandlas som alla andra på Hogwarts?


Prolog:

Varför jag? Varför är just jag Jack och Amelia Martens dotter? Kunde inte någon annan vara det? Nu ska jag börja på Hogwarts och allt, jag som hoppades på Beauxbatons, inte för jag riktigt vet varför. Jo, det vet jag, för att jag är Englands trolldomsministeriets ministers dotter, om jag gick på Beauxbatons, som ligger i ett annat land, behövde ingen veta det och jag kunde leva ett normalt liv. Jag vet att jag låter självisk som skriver så, men jag menar det, eller så skulle jag inte behöva vara en häxa, en ynk skulle nästan vara bättre för mig. Säger vi. Åhh!!!! Jag orkar inte mer. Varför jag, varför jag, varför inte nån av dem alla andra? Varför måste jag vara annorlunda? Varför får inte jag vara normal som alla andra?

Japp, detta var ett smakprov då. Vill ni ha mer?
Till överst på sidan Gå ner
95mas

95mas


Antal inlägg : 186
Galleoner : 91
Betyg : 5
Registreringsdatum : 12-06-15
Ålder : 28
Ort : Kumla

Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Empty
InläggRubrik: Sv: Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter   Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Emptymån jul 02, 2012 8:08 pm

Låter bra, skriv mer.
Till överst på sidan Gå ner
Emma Granger

Emma Granger


Antal inlägg : 56
Galleoner : 42
Betyg : 2
Registreringsdatum : 12-07-02
Ålder : 885
Ort : Mölndals komun.

Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Empty
InläggRubrik: Sv: Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter   Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Emptytis jul 03, 2012 8:41 am

Kapitel 1. Brev till Tina.

Jag slog upp sina bruna ögon och såg runt i det stora rummet.
"Tina?", sa mamma som stuckit in huvudet i mitt rum.
"mm", mumlade jag.
"Det finns frukost där nere, pappa och jag ska börja äta nu", sa mamma. Som om jag bryr mig. Mamma gick och jag satte mig upp i sängen och sträckte på mig. "Varför?", sa jag till mig själv.
"Unge Tina?", sa någon i dörrspringan. Våran husalf stog i dörröppningen.
"Ja, Elli, vad är det?", sa jag och log mot Elli.
"Vill unge Tina äta frukost med Mr och Mrs Martens, eller ska Elli hämta frukost åt unge Tina?", frågade Elli med sin gulliga alfröst.
"Jag äter nog med mina föräldrar", sa jag och ställde mig upp. Elli var så söt när hon nickade. Jag gick ner och Elli gick till sin lilla fina vrå, jag hade fixat den ganska tjejig och hon gillade den, Elli har inte bara ett vanligt örngått utan hon har ett rosa som omväxling, både jag och mamma ville det, pappa bryr sig inte, han bryr sig bara om ministeriet typ. Jag kom in i köket.
"Godmorgon min flicka!", sa pappa och log. Hans blonda hår stog åt alla håll.
"Godmorgon mamma, Godmorgon pappa", sa jag och satte mig ner. Jag tog en macka som mamma redan hade lagt skinka och smör på.
"Nå, Tina, vad ska du göra idag?", frågade mamma och såg på mig.
"Jag ska nog göra något", sa jag enkelt och tog en tugga av min macka. Jag svalde den och drack lite juice.
"Dagens uggla"; sa pappa. Det kom in fem ugglor i köket. Jag gick iväg, det är inge kul när mamma och pappa får massa brev. Men den minsta ugglan följde efter mig. Det satt ett brev på den addresertat:

[i]Ms T. Marterns
Det nästa största sovrummet
Trylling Gate 2
Gordric´s Hollow
England[/i]

Kuveret var fint och skriviet med giftgrön bläck. Jag stirrade på det, det var till mig. Mamma och pappa kom ut ur köket med en [i]The Daily Prophet[/i], två brev till pappa och ett till mamma.
"Vad gör du Tina, älskling?", frågade mamma med sin honungslena röst. Jag förstod att hon var nyfiken, hon är bara det.
"Jag har fått ett brev!", sa jag. Mamma log mot mig.
"Öppna det då Tina", sa mamma. Jag öppnade det och läste högt.

----------------

[b]HOGWARTS SKOLA FÖR HÄXKONSTER OCH TROLLDOM[/b]
[u]REKTOR: Adrian Namrust[/u]

[i]Käre Ms Marterns,
Vi har nöjet att meddela er att ni har tilldelats en plats vid Hogwarts Skola För Häxkonster Och Trolldom. Härmed bifogas en lista på alla böcker och all utrustning som behövs.

Terminen börjar den 1 september. Vi förväntar oss er uggla senast den 31 juli.

Er tillgivna

Hanna Flame
Biträdande rektor[/i]
-------------------

"Grattis gumman!", sa mamma och kramade mig, jag kramade pappa också som kramade mig. "Nu ska vi väl få höra listan?", jag nickade.
----------------------

[b]HOGWARTS SKOLA FÖR HÄXKONSTER OCH TROLLDOM[/b]

[u]Uniform[/u]
[i]Förstaårselever behöver följande:
Tre ombyten av enkla arbetskläder (svarta)
En enkel spetsig hatt (svart) för dagsbruk
Ett par skyddshanskar (drakskinn eller liknade)
En vintermantel (svart, silverknäppen)
Var snäll att observera att alla elevkläder ska vara förutsedda med namnlappar.[/i]

[u]Kurslitteratur[/u]
[i]Alla elever ska ha ett exemplar av var och en av följande böcker:[/i]
[u]Grundhandboken om förtrollingar[/u] (1:a graden) Av Miranda Goshawk
[u]Trolldomskonstens historia[/u] Av Mathilda Bagshot
[u]Magisk teori[/u] Av Adalbert Waffling
[u]En nybörjarguide i förvandlingskonster[/u] Av Emeric Switch
[u]Ett tusen magiska örter och svampar[/u] Av Phyllida Spore
[u]Trolldrycker och magiska brygder[/u] Av Arsenius Jigger
[u]Fantastiska vidunder och var man hittar dem[/u] Av Newt Scamander
[u]De mörka krafterna: En vägledning i konsten att skydda sig själv[/u] Av Quentin Trimble

[u]Övrig utrustning[/u]
[i]1 trollstav eller trollspö
1 kittel (tenn, standardstorlek 2)
1 uppsättning glas- eller kristall- flaskor
1 stjärnkikare
1 mässingsvåg[/i]

[u]Elever får även ta med sin en uggla eller en katt eller en padda[/u]

[b]FÖRÄLDRAR ERINAS OM ATT FÖRSTAÅRSELEVER INTE FÅR HA EGNA KVASTKÄPPAR.[/b]

--------------------------

Jag satte mig ner i soffan med breven, varför Hogwarts? Varför fantastiska Hogwarts?, frågade jag mig själv i huvudet. Jo, för att du bor i England och du är renblodig, svarade jag mig själv.
Jag suckade. Gav mamma och pappa ett falskt leende och gick upp på mitt rum.
Ush!
---
Brevet har jag skrivit av från boken Smile


Senast ändrad av Emma Granger den tis jul 03, 2012 3:17 pm, ändrad totalt 4 gånger
Till överst på sidan Gå ner
95mas

95mas


Antal inlägg : 186
Galleoner : 91
Betyg : 5
Registreringsdatum : 12-06-15
Ålder : 28
Ort : Kumla

Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Empty
InläggRubrik: Sv: Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter   Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Emptytis jul 03, 2012 11:42 am

Jättebra!
Till överst på sidan Gå ner
Emma Granger

Emma Granger


Antal inlägg : 56
Galleoner : 42
Betyg : 2
Registreringsdatum : 12-07-02
Ålder : 885
Ort : Mölndals komun.

Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Empty
InläggRubrik: Sv: Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter   Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Emptytis jul 03, 2012 12:56 pm

Tack 95mas!!!

2. Ingen längtan

Jag satt där. Jag längtade inte till Hogwarts, verkligen inte, hur kunde folk det? Jo, för dem är inte ministerns dotter. Jag suckade. Jag lade mig ner i sängen. Det hjälpte inte, inget kan tydligen få mig att längta till Hogwarts.
"Tina!", ropade mamma. Jag gick ner till vardagsrummet där hon satt.
"Ja?", sa och tittade frågande på henne.
"Tina, jag förstår om du längtar till Hogwarts", sa mamma och log. Jag nickade falskt. Det gjorde jag verkligen, INTE!
"Så vi åker till Diagongränden imorgon, är det okej Tina?", fortsatte mamma.
"Visst", svarade jag. "Ska pappa följa med?", frågade jag hastigt efter.
"Ne, han måste vara på jobbet, tyvärr Tina", svarade mamma. Tyvärr??? Är hon galen eller?? Jag suckade och låtsades vara ledsen, när jag var jätte glad. Diagongränden, utan pappa, en dröm som nyss slog in! Mamma började läsa The Daily Prophet igen och jag gick upp på mitt rum.
Till överst på sidan Gå ner
95mas

95mas


Antal inlägg : 186
Galleoner : 91
Betyg : 5
Registreringsdatum : 12-06-15
Ålder : 28
Ort : Kumla

Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Empty
InläggRubrik: Sv: Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter   Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Emptytis jul 03, 2012 1:39 pm

Superbra
Till överst på sidan Gå ner
Emma Granger

Emma Granger


Antal inlägg : 56
Galleoner : 42
Betyg : 2
Registreringsdatum : 12-07-02
Ålder : 885
Ort : Mölndals komun.

Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Empty
InläggRubrik: Sv: Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter   Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Emptytis jul 03, 2012 3:01 pm

Tack igen Smile
---

3. Diagongränden

Jag vaknade dagen därpå. Jag gick ur sängen och ner till köket.
"Godmorgon Tina", sa mamma med ett leende.
"Godmorgon mamma, var är pappa?", frågade jag och tittade runt i det nyrenoverade köket. Pappa stog ingenstans.
"Han har redan åkt till jobbet Tina", svarade mamma. Jag satte mig ner och åt.

Efter frukosten gick jag upp jag möttes av ingen annan än Elli.
"Godmorgon Ms Tina", sa Elli och bugade.
"Godmorgon Elli", sa jag och skrattade lätt. Elli log. Sedan fortsatte hon mot köket och jag mot mitt rum. Jag satt och tänkte lite, om att vara just Tina Marterns. Jag bytte sedan om till några enkla kläder.
"Kom nu Tina, vi ska åka, jag har listan!", ropade mamma och jag sprang ner för trappan. Mamma stog i hallen, jag tog skor och jacka och gick ut. Jag hoppade in i framsätet av bilen, mamma körde ut från uppfarten. Jag lutade mig mot fönsterutan och vi åkte iväg. Efter några minuter var vi i London. Mamma parkerade och vi skyndade oss. Vi gick till Den Läckande Kitteln.
"Goddag Mrs Marterns, Goddag Ms Tina", sa Tim som jobbade på Den Läckande Kitteln.
"Goddag Tim!", sa jag och log.
"Goddag", sa mamma lätt uttråkat, vi fortsatte. Mamma slog lätt på tegelstenarna och Diagongränden öppnade sig. Pappa var på Gringotts igår och hämtade ut pengar. Medan mamma gick och köpte ett hemligt djur gick jag till madam malkins.
"Ms Marterns!", sa hon och log. "Välkommen! Vad ska du ha denna gång?", välkomnade madam Malkin mig.
"Hogwarts", mumlade jag.
"Grattis Ms Marterns!", sa hon och började jobba snabbt och effektivt med att få fram kläder till mig, efter tio minuter var jag klar, betalade jag och gick ut. Mamma kom.
"Hej gumman!", sa hon och visade mig en liten uggla, ganska lik den som gav mig brevet från Hogwarts.
"Tack", mumlade jag. Sen gick mamma för att köpa lite andra saker till mig, som handskar och mina böcker, då gick jag till Ollivanders.
Till överst på sidan Gå ner
95mas

95mas


Antal inlägg : 186
Galleoner : 91
Betyg : 5
Registreringsdatum : 12-06-15
Ålder : 28
Ort : Kumla

Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Empty
InläggRubrik: Sv: Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter   Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Emptytis jul 03, 2012 8:38 pm

Jättebra, Föresten är Tim den nya som arbetar på Den läckande kitteln eller tänkte du skriva Tom?
Till överst på sidan Gå ner
Emma Granger

Emma Granger


Antal inlägg : 56
Galleoner : 42
Betyg : 2
Registreringsdatum : 12-07-02
Ålder : 885
Ort : Mölndals komun.

Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Empty
InläggRubrik: Sv: Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter   Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Emptyons jul 04, 2012 7:27 am

Tack, Och ja, Tim tog över Tom! Smile
Till överst på sidan Gå ner
jan98

jan98


Antal inlägg : 247
Galleoner : 189
Betyg : 13
Registreringsdatum : 12-06-28
Ålder : 26
Ort : Hognet

Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Empty
InläggRubrik: Sv: Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter   Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Emptyons jul 04, 2012 9:54 am

Läste första kapitlet du har begåvning Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
http://www.nasslegarden.se
Emma Granger

Emma Granger


Antal inlägg : 56
Galleoner : 42
Betyg : 2
Registreringsdatum : 12-07-02
Ålder : 885
Ort : Mölndals komun.

Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Empty
InläggRubrik: Sv: Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter   Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Emptytor jul 05, 2012 9:11 pm

Tack jan! Vad glad jag blir!

4. Ollivanders

Jag gick in i den lilla och smutsiga butiken, en lukt av papp och skog sökte sig till min näsa.
"Goddag", sa en man bakom mig. Jag hoppade skrämt till och vände mig om.
"Ms?", sa han frågande.
"Marterns", svarade jag enkelt. Han nickade.
"Jag är Ollivander, din trollarm, Ms Marterns?", sa Mr Ollivander. Jag räckte enkelt fram min vänsterarm.
"Säkert?", frågade han. Jag nickade. Jag har alltid gjort allt med vänsterarmen. Mamma hade sagt att det var en annorlunda begåvning att ha. Mammas mormors syster hade haft det. Ingen efter det i min släkt hade haft det, förutom jag då. Mr Ollivander i en smal korridor med massa långa och små askar. Han tog fram en av askarna fram till mig.
"10 och en kvarts tum Lind, men enhörningshår som kärna", sa han och gav mig staven. Jag tog den i vänserarmen och skulle precis svänga med den. Då tog han tillbaka den.
"nej, nej, nej", mumlade han och lade omsorgsfullt tillbaka staven i asken. Sedan tog han fram en ny ask.
"9 och en halv tum Maghorn, viliehår som kärna, bra i dueller.", sa Mr Ollivander och log. Jag tog staven och svingade lätt. Jag kände en varm känsla och röda ginstor kom upp ur staven.
"Jippie!!!", skrek Mr Ollivander. Jag hoppade till.
"Det blir 8 gallenoer, nio siklar och 3 knutningar." Jag lade fram pengarna på disken och Mr Ollivander tog dem. Jag fick staven och gick ut för att möta mamma.
Till överst på sidan Gå ner
95mas

95mas


Antal inlägg : 186
Galleoner : 91
Betyg : 5
Registreringsdatum : 12-06-15
Ålder : 28
Ort : Kumla

Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Empty
InläggRubrik: Sv: Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter   Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Emptyfre jul 06, 2012 9:12 am

Superbra.
Till överst på sidan Gå ner
jan98

jan98


Antal inlägg : 247
Galleoner : 189
Betyg : 13
Registreringsdatum : 12-06-28
Ålder : 26
Ort : Hognet

Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Empty
InläggRubrik: Sv: Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter   Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Emptyfre jul 06, 2012 11:40 am

bra fortsätt Mcgonagall
Till överst på sidan Gå ner
http://www.nasslegarden.se
Emma Granger

Emma Granger


Antal inlägg : 56
Galleoner : 42
Betyg : 2
Registreringsdatum : 12-07-02
Ålder : 885
Ort : Mölndals komun.

Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Empty
InläggRubrik: Sv: Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter   Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Emptylör jul 07, 2012 7:46 am

Tack så jätte mycket för era kommentarer 95mas och jan98!


5. Äntligen hemmåt

Jag kom ut ur butiken, mamma var inte klar än så jag satte mig på en bänk för att vänta på henne, jag tänkte på Hogwarts hur mycket jag INTE vill bra där. Det är jätte jobbigt att mamma och pappa är så stolta över mig,mag vill egentligen bara säga till dem att jag inte vill börja där och att jag vill börja på Beauxbatonts, men det kan jag inte, nu har jag kommit in på Hogwarts ch mina föräldrar är för stolta över mig, varför kunde inte jag få vara en vanlig person, en typ Sandra Danielsen, min bästis, som är mugglare, det kommer vara jobbigt att ämna henne men hon har ändå inte varit så snäll mot mig på sista tiden. Jag satt på bänken i flera minuter men mamma kom inte, jag hade inget att göra så jag började tänka igen. Jag blir galen på mig själv, jag bara undrar varför jag måste vara Tina Marie Juliett Marterns, dotter till Jack Simon Marterns och Amelia Rebecca Amanda Evelina Marterns, trolldomsministerns familj. Varför blev jag en Marterns, varför blev inte jag en Danielsen? Tillexempel. Jag suckar, det är jätte jobbigt att vara en Marterns särskilt nät folk kommer och intervjuar pappa, då ska dem helt plötsligt intervjua mig också, och fråga mig konstiga frågor, undra varför pappa tog jobbet sm trolldomsminister, han har varit det sen jag var tre år, då var han Auror, inte för jag kommer ihåg det, mamma har talat om det för mig, hur glad hon blev av att pappa blev trolldomsminister. Undra varför.
"Hej Tina!", ropade mamma och log mot mig, jag ställde mig upp och gick mot utgången. Äntligen hemmåt, nu behöver jag inte tänka på Hogwarts på länge!
Till överst på sidan Gå ner
95mas

95mas


Antal inlägg : 186
Galleoner : 91
Betyg : 5
Registreringsdatum : 12-06-15
Ålder : 28
Ort : Kumla

Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Empty
InläggRubrik: Sv: Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter   Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Emptylör jul 07, 2012 8:31 am

Jättebra, några stavfel bara.
Till överst på sidan Gå ner
jan98

jan98


Antal inlägg : 247
Galleoner : 189
Betyg : 13
Registreringsdatum : 12-06-28
Ålder : 26
Ort : Hognet

Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Empty
InläggRubrik: Sv: Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter   Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Emptylör jul 07, 2012 6:49 pm

bra som vanligt Dumbledore
Till överst på sidan Gå ner
http://www.nasslegarden.se
Emma Granger

Emma Granger


Antal inlägg : 56
Galleoner : 42
Betyg : 2
Registreringsdatum : 12-07-02
Ålder : 885
Ort : Mölndals komun.

Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Empty
InläggRubrik: Sv: Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter   Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Emptysön jul 08, 2012 9:26 am

Tack så jätte mycket! 95mas, jag skriver det mesta på ipaden så det kan bli några stavfel, hoppas inte att det blev för många och för störande!
Till överst på sidan Gå ner
jan98

jan98


Antal inlägg : 247
Galleoner : 189
Betyg : 13
Registreringsdatum : 12-06-28
Ålder : 26
Ort : Hognet

Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Empty
InläggRubrik: Sv: Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter   Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Emptytis jul 10, 2012 7:05 pm

Emma Granger skrev:
Tack så jätte mycket! 95mas, jag skriver det mesta på ipaden så det kan bli några stavfel, hoppas inte att det blev för många och för störande!
finns det inget rätt stavnings program det borde det väll finnas till safari eller ?
Till överst på sidan Gå ner
http://www.nasslegarden.se
Anneliz




Antal inlägg : 28
Galleoner : 26
Betyg : 2
Registreringsdatum : 12-07-05
Ålder : 28
Ort : Luleå

Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Empty
InläggRubrik: Sv: Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter   Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Emptytor jul 12, 2012 11:26 am

Sjukt bra!!!!
Till överst på sidan Gå ner
Emma Granger

Emma Granger


Antal inlägg : 56
Galleoner : 42
Betyg : 2
Registreringsdatum : 12-07-02
Ålder : 885
Ort : Mölndals komun.

Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Empty
InläggRubrik: Sv: Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter   Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Emptyfre jul 13, 2012 6:56 am

Tack så mycket Anneliz!

Jo jan, men ibland rättar den så det blir fel nämligen om du förstår.
Till överst på sidan Gå ner
jan98

jan98


Antal inlägg : 247
Galleoner : 189
Betyg : 13
Registreringsdatum : 12-06-28
Ålder : 26
Ort : Hognet

Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Empty
InläggRubrik: Sv: Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter   Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Emptyfre jul 13, 2012 2:28 pm

Emma Granger skrev:
Tack så mycket Anneliz!

Jo jan, men ibland rättar den så det blir fel nämligen om du förstår.

ok men du skriver rätt bra tycker jag längtar till fortsättningen Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://www.nasslegarden.se
Anneliz




Antal inlägg : 28
Galleoner : 26
Betyg : 2
Registreringsdatum : 12-07-05
Ålder : 28
Ort : Luleå

Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Empty
InläggRubrik: Sv: Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter   Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Emptysön jul 15, 2012 11:10 am

Kommer det mer snart? Smile
Till överst på sidan Gå ner
Emma Granger

Emma Granger


Antal inlägg : 56
Galleoner : 42
Betyg : 2
Registreringsdatum : 12-07-02
Ålder : 885
Ort : Mölndals komun.

Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Empty
InläggRubrik: Sv: Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter   Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Emptysön jul 15, 2012 2:23 pm

Jepps!
Nu tillochmed!

6.(?) Besöket.

"Tina!!! Kom ner på momangen!", ropade mamma. Jag gick ner till mamma.
"Vi ska ha besök ikväll och jag vill att du uppför dig, Tina", sa mamma och jag suckade men nickade. Uppför mig?! Hur gör man det om jag får fråga?!
"Bra, dem kommer om två timmar. Byt om och gör dig fin nu Tina-gumman.", sa mamma och jag gick motvilligt upp. VARFÖR??!! VARFÖR GÖRA MIG FIN?! Jag vet i alla fall vem det är. Familj Shacklebolt. Kingsley Shacklebolt var minster före pappa. Jag öppnar gaderobsrumsdörren. Jag har ett rum som gaderob. Jag vet. ONÖDIGT MAMMA! Det var hennes ide. Jag gick in och gick till "finkläders avdelningen". Där hittade jag en turkos klänning som jag visste att mamma skulle gilla. Jag tog på den. Sedan gick jag ner. Mamma svimma nästan.
"Tina!!!! Du är vacker! Hjälp mig med maten nu, dem kommer tidigare än förväntat." Jag nickade och hjälpte mamma. Sedan plingade det.
"Tina, öppna!", sa mamma och jag gick för att öppna.
"Hej! Jag är Tina, kom in", sa jag och log mot Kingsley, Hestia och en pojke. Pojken var mörk med mörkt hår. Han hade bruna ögon som man drunka i. Det gjorde ont att tänka så, men han var det verkligen. Det var sanningen. Han var söt. Familjen Shacklebolt gick in i huset. Både Kingsley och Hestia hälsade på mig. Pojken kom fram till mig. Jag tittade in i hans bruna ögon.
"Hej, jag är Alex", sa han och log. Jag log tillbaka.
"Jag är Tina", sa jag. Sedan gick jag. VARFÖR GJORDE JAG DET????!!!!!! JO, FÖR DEN DÄR KILLEN ÄR HELT KONSTIG!!!!!!!

Mer? Smile
Till överst på sidan Gå ner
95mas

95mas


Antal inlägg : 186
Galleoner : 91
Betyg : 5
Registreringsdatum : 12-06-15
Ålder : 28
Ort : Kumla

Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Empty
InläggRubrik: Sv: Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter   Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Emptytor jul 19, 2012 6:25 am

Jättebra.
Till överst på sidan Gå ner
jan98

jan98


Antal inlägg : 247
Galleoner : 189
Betyg : 13
Registreringsdatum : 12-06-28
Ålder : 26
Ort : Hognet

Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Empty
InläggRubrik: Sv: Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter   Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Emptyfre jul 20, 2012 6:58 am

bra kap!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.nasslegarden.se
Sponsored content





Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Empty
InläggRubrik: Sv: Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter   Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Tina Marterns, Livet som trolldomsministerns dotter
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hognet :: Forum :: Fanfiction-
Hoppa till: