Hognet
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Detta är det digitala Hogwarts. Kallad Hognet!
 
HemStartsidaLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Den bortglömde marodören

Gå ner 
+4
Irah
HarryPotterr
Dragonskull
95mas
8 posters
FörfattareMeddelande
95mas

95mas


Antal inlägg : 186
Galleoner : 91
Betyg : 5
Registreringsdatum : 12-06-15
Ålder : 28
Ort : Kumla

Den bortglömde marodören Empty
InläggRubrik: Den bortglömde marodören   Den bortglömde marodören Emptyfre jun 15, 2012 10:42 pm

Titel: Den bortglömda marodören
Genre: action, fantasy
Handling: Allt är perfekt i Jacks Browns liv. Han är en av marodörerna och trivs bra i skolan. Det ändras när han får ett uppdrag av Dumbledore och tvingas lämna skolan.

Prolog

Jack såg tillbaka på slottet och kände hur tårarna började falla. Han skulle aldrig mer göra bus med de andra marodörerna eller sitta med Måntand och de andra i Spökande stugan när fullmånen lös klar på natthimlen. Dem skulle inte sakna honom, dem skulle inte ens komma ihåg honom. Jack stod och tittade på slottet i tio minuter innan han kom på att han hade ett uppdrag. Varför hade Dumbledore gett just honom det här uppdraget? Många andra var minst lika bra som honom på förhäxningar och försvar mot svartkonster t.ex. de andra marodörerna, förutom Slingersvans. Dessa tankar flög omkring i hans huvud när han gick in i skogen och lämnade skolområdet för sista gången.
Vad tycker ni, ska jag fortsätta?
Till överst på sidan Gå ner
Dragonskull
Rektor
Dragonskull


Antal inlägg : 151
Galleoner : 289
Betyg : 4
Registreringsdatum : 12-06-15
Ålder : 27
Ort : Hognet

Den bortglömde marodören Empty
InläggRubrik: Sv: Den bortglömde marodören   Den bortglömde marodören Emptylör jun 16, 2012 7:47 am

Absolut! Börja! Smile
Till överst på sidan Gå ner
https://hognet.forumsv.net
HarryPotterr
Lärare
HarryPotterr


Antal inlägg : 270
Galleoner : 275
Betyg : 17
Registreringsdatum : 12-06-16
Ålder : 26

Den bortglömde marodören Empty
InläggRubrik: Sv: Den bortglömde marodören   Den bortglömde marodören Emptylör jun 16, 2012 8:26 am

Skitbra! Fortsätt, absolut Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Irah

Irah


Antal inlägg : 57
Galleoner : 41
Betyg : 0
Registreringsdatum : 12-06-16
Ålder : 26
Ort : Växjö

Den bortglömde marodören Empty
InläggRubrik: Sv: Den bortglömde marodören   Den bortglömde marodören Emptylör jun 16, 2012 9:07 am

Fortsätt Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
https://www.youtube.com/gullepluttarna
EMELESEL
Lärare
EMELESEL


Antal inlägg : 217
Galleoner : 394
Betyg : 20
Registreringsdatum : 12-06-16
Ålder : 25
Ort : Örebro

Den bortglömde marodören Empty
InläggRubrik: Sv: Den bortglömde marodören   Den bortglömde marodören Emptylör jun 16, 2012 9:10 am

Awesome! Smile
Fortsätt gärna. Nice att han heter Jack, har en karaktär på mv som är lite "marodöraktig" som heter så Smile
Till överst på sidan Gå ner
95mas

95mas


Antal inlägg : 186
Galleoner : 91
Betyg : 5
Registreringsdatum : 12-06-15
Ålder : 28
Ort : Kumla

Den bortglömde marodören Empty
InläggRubrik: Sv: Den bortglömde marodören   Den bortglömde marodören Emptylör jun 16, 2012 9:42 am

Tack för alla kommentarer. Smile
Kap 1: 5 år tidigare.
Jack Brown! Har du städat ditt rum, ropade hans mamma från nedervåningen.
Ja, skrek han och såg sig omkring i hans stökiga rum. Det behövdes verkligen städas. Pergamentrullar och fjäderpennor låg utspridda över golvet, skolböcker låg högt och lågt och mitt i rummet stod en öppen koffert.
Jack var 11 år och hade kort ljusbrunt hår. Han var väldigt lång för sin ålder men ända förvånansvärt kraftigt byggd. Personlighetsmässigt var han snäll och smart.
Han längtade till nästa dag, han skulle börja på Hogwarts. Det hade varit hans dröm att åka dit ända sen han var 4 år och hans föräldrar hade berättat om skolan. Jack kunde se det framför sig med de skyhöga tornen, den stora sjön med den tioarmade jättebläckfisken och den
förbjudna skogen full av farliga djur. Men mest av allt längtade han efter
Quidditch, Jack hade fått lära sig allt om kvastarna, bollarna och spelpositionerna. Han ville vara Vaktare och fånga Klonken när den kom flygande. När Jack blundade kunde han se matchen framför sig. Under honom hördes den jublande publiken och det andra laget ledde med 140 poäng så om hans lag fångade Kvicken skulle de vinna. Då kom Klonken flygande mot honom. Direkt började Jack flyga uppåt och räddade den precis innan deras sökare fångade Kvicken. Plötsligt vaknade han upp ur dagdrömmen och kom på att hans mamma skulle bli förbannad om hon såg hans ostädade rum. Jack slängde i sakerna i väskan och gick och lade sig. Han kunde knappt tro att han skulle börja på Hogwarts nästa dag.
Till överst på sidan Gå ner
HarryPotterr
Lärare
HarryPotterr


Antal inlägg : 270
Galleoner : 275
Betyg : 17
Registreringsdatum : 12-06-16
Ålder : 26

Den bortglömde marodören Empty
InläggRubrik: Sv: Den bortglömde marodören   Den bortglömde marodören Emptylör jun 16, 2012 9:46 am

SUPERBRA!
Till överst på sidan Gå ner
Irah

Irah


Antal inlägg : 57
Galleoner : 41
Betyg : 0
Registreringsdatum : 12-06-16
Ålder : 26
Ort : Växjö

Den bortglömde marodören Empty
InläggRubrik: Sv: Den bortglömde marodören   Den bortglömde marodören Emptylör jun 16, 2012 9:52 am

Grymt bra, fortsätt ! Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
https://www.youtube.com/gullepluttarna
95mas

95mas


Antal inlägg : 186
Galleoner : 91
Betyg : 5
Registreringsdatum : 12-06-15
Ålder : 28
Ort : Kumla

Den bortglömde marodören Empty
InläggRubrik: Sv: Den bortglömde marodören   Den bortglömde marodören Emptylör jun 16, 2012 11:08 am

Tack för alla superfina kommentarer.
Kap 2. Mötet med Marodörerna.
Ring Ring.
Jack sträckte sig mot väckarklockan och stängde av den eftersom hon bara var 9:00. Han skulle precis somna om när han kom på att det var första September och kastade sig ur sängen så snabbt att han slog huvudet i det låga taket. Jack svor högt men glömde snabbt bort smärtan, inget skulle förstöra den här dagen för honom.
En kvart senare sprang han ner till köket där hans mamma stod och lagade frukost och hans pappa satt och läste tidningen. Mammans hår var uppsatt en hästsvans som svängde när hon hackade grönsaker. Pappan däremot hade kort brunt hår och satt med näsan pressad mot tidningen.
- God morgon sötnos, sa hans mamma.
- God morgon mamma, svarade Jack med en gäspning.
- Är du spännd inför resan?
- Mamma det är du som brukar få resfeber, inte jag.
- Jag vet men...
- Det kommer gå bra, försäkrade han.
Plötsligt reste sig pappan och önskade honom lycka till innan han åkte iväg till jobbet.
När han nästan hade ätit upp frukosten såg han sin syrras långa bruna hår utanför fönstret och förstod att hon hade varit ute med deras lilla Jack Russel terrier. Hon kom in,n hälsade och gick upp till sitt rum. Tio sekunder senare hördes en smäll och hans syrra kom ner springande med svart färg i hela ansiktet. Jack skrattade och var glad över att hans bus hade fungerat men slutade när han såg sin mammas arga min.
- Vad var det där bra för?
- Jag var tvungen att testa grejerna en sista gång innan jag åker till skolan.
- Du tar inte med dig det där till skolan!
- Jo det gör jag, du kan inte hindra mig.
Efter tio minuters livlig diskussion gav hanns mamma upp och lät honom ta med sig dem.
Dem lämnade det stora röda huset på Klumvägen 14 tjugo minuter senare. Det tog nästan exakt en halvtimme att åka till Kings Kross stationen och när de gick in genom de grå portarna blev de övervälldigade av alla mugglare som sprang kors och tvärs. Jack och hans mamma gick till pelaren mellan 9 och 10 och lutade sig nonchalant mot den. Ögonblicket senare stod de på perrong 9 3/4 och tittade på den röda Hogwarts Expressen. De var nästan tomt på perrongen eftersom klockan bara var 10:30. Jack tog farväl av sin mamma och gick och satte sig i en tom kupé. Tjugo minuter senare kom fyra killar in i kupén. Den förste hade brun trassligt hår och glasögon, den andre hade långt svart hår, den tredje hade kort ljusbrunt hår och den fjärde hade halvlångt blont hår.
- Tjena, sa den första killen.
- Tja, jag heter Jack Brown. Vad heter ni?
Den förste hette James Potter, den andre Sirius Black, den tredje Remus Lupin och den fjärde var Peter Pettigrew.
Remus gick och satte sig på hans högra sida, Sirius på hans högra och James och Peter satte sig på den andra bänken.
- Vill du ha en chokladgroda, frågade Sirius.
- Visst, svarade Jack och tog den men han åt den inte direkt.
- Ät den då, sa Sirius otåligt.
- Om du äter din samtidigt.
- Okej.
Jack åt sin utan problem men när Sirius öppnade sin exploderade den och täckte honom i blått pulver.
- Men va f*n, svor Sirius.
- Jag såg blå fingeravtryck på burken så jag bytte när ingen såg, skrattade Jack.
Alla andra började också skratta t.o.m. Sirius som sa
- Bra gjort, verkar som att jag funnit min överman.
Till överst på sidan Gå ner
Irah

Irah


Antal inlägg : 57
Galleoner : 41
Betyg : 0
Registreringsdatum : 12-06-16
Ålder : 26
Ort : Växjö

Den bortglömde marodören Empty
InläggRubrik: Sv: Den bortglömde marodören   Den bortglömde marodören Emptysön jun 17, 2012 7:18 am

Mer Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
https://www.youtube.com/gullepluttarna
EMELESEL
Lärare
EMELESEL


Antal inlägg : 217
Galleoner : 394
Betyg : 20
Registreringsdatum : 12-06-16
Ålder : 25
Ort : Örebro

Den bortglömde marodören Empty
InläggRubrik: Sv: Den bortglömde marodören   Den bortglömde marodören Emptysön jun 17, 2012 8:23 am

Awesome Smile
Till överst på sidan Gå ner
95mas

95mas


Antal inlägg : 186
Galleoner : 91
Betyg : 5
Registreringsdatum : 12-06-15
Ålder : 28
Ort : Kumla

Den bortglömde marodören Empty
InläggRubrik: Sv: Den bortglömde marodören   Den bortglömde marodören Emptytis jun 19, 2012 5:02 pm

Kap 3, Den sjungande hatten.
Jack och dem andra pratade och skrattade hela resan. När tåget stannade visste dem mycket om varandra. Jack visste t.ex. att James var duktig på quidditch, älskade bus och ville hamna i Gryffindor precis som dem andra. Sirius älskade också bus och hans släkt var från Slytherin och en del var t.o.m. dödsätare men han hade inga planer på att bli dödsätare för han ville tillhöra Gryffindor och bekämpa lord Voldemort. Remus var en mönsterelev och var väldigt sliten. Han skyllde på plugg men ingen trodde på honom för att skolan inte ens hade börjat. Även om alla tvivlade på hans ursäkt så var det ingen som frågasatte honom eftersom han verkligen inte ville prata om det.Den enda Jack knappt visste någonting om var Peter för han hade varit tyst nästan hela resan.
Under resan hade dem disskuterat vilket elevhem dem trodde dem skulle hamna i. Då kom Jack på att han inte hade funderat på det alls. Det enda han visste säkert var att han inte passade i Slytherin men förutom det visste han inte. Han var både modig, lojal och smart så han passade lika bra i Gryffindor, Hufflepuff och Ravenclaw. Dem andra var helt säkra på att dem skulle hamna i Gryffindor. Varför kunde inte han vara lika säker. Jack funderade på det hela båtresan utan att komma fram till någonting. Han var så koncentrerad att han inte ens märkte dem stora tentaklerna som sträckte sig efter båten.
När dem var framme klev eleverna ur båtarna och följde efter en kvinna med håret uppsatt i en stram knut.Efter ett tag kom dem fram till en stor port och kvinnan som presenterade sig som studierektor Minerva Mcgonnagal bad dem vänta där tills hon signalerade. 10 minuter senare vinkade hon och eleverna gick in. När Jack kom in i stora salen kunde han inte undgå att gapa av förundran. Hundratals elever satt utspridda över fyra bord som han förstod var elevhemsborden o längst bort i salen var sorteringshatten på sin pall och lärar borde. På en tron bakom lärarbordet satt en gammal man med grått skågg och vänliga klarblå ögon. Men det mest otroliga i salen var de tusentals stjärnor som syntes i taket. Jacks föräldrar hade självklart beskrivit det för honom men det kunde inte jämföras med att uppleva det själv.Hatten började sjunga när eleverna hade kommit fram

-Välkomna elever lyssna på min sång.
Jag har fått uppgiften att
sortera alla elevar på Hogwarts.
Det är ovanligt för en hatt.
Du kan vara ett lejon från Gryffindor
som inte fruktar något
eller en örn från Ravenclaw
med visdom i övermått.
Måhända du är en orm från Slytherin
som klassas som lurig.
Annars är du en grävling från Hufflepuff
som brukar vara hederlig.
Så kom hit förstaårselever
sätt på dig mig,
håll dig bara lugn
och låt mig sortera dig.

Proffessor Mcgonnagal började ropa upp namn och en efter en gick eleverna fram och blev sorterade. Efter fem minuter gick Sirius fram. Hatten funderade ungefär en minut och skrek sen ut
-Gryffindor
När Sirius hade blivit sorterad ropade Mcgonnagal upp Jacks namn
Han gick fram på skakiga ben och satte på sig hatten
-Det här var svårt, började hatten. Jag vet att du inte passar i Slytherin men sen blir det svårt. Du är helt klart modig men också väldigt lojal och du har en hel del mellan öronen. Vi får helt enkelt göra så att du får välja mellan Gryffindor, Hufflepuff och Ravenclaw
Jack tänkte direkt att han ville vara i Gryffindor eftersom han trodde att dem andra också skulle hamna där.
-Då blir det Gryffindor ropade hatten och ett öronbedövande jubel kom från gryffindorbordet.
Jack var så ivrig att springa till bordet att han nästan glömde ta av sig hatten. Efter att ha lämnat hatten gick han till bordet och gjorde high five med Sirius. Jack trodde rätt för dem andra kompisarna hamnade också i Gryffindor.Efter sorteringen reste sig den gamla mannen upp och började prata.
-Mitt namn är Albus Dumbledore och jag är rektor här på skolan. Först och främst vill jag välkomna alla elever till ett nytt läsår här på Hogwarts skola för häxkonster och trolldom. Jag skulle också viljainformera alla om att nman inte under några omständigheter får vistas i Förbjudna skogen utan tillstånd av en anställd på skolan. Nu har jag pratat länge nog och ni måste vara utsvultna. Hugg in bara.
Plötsligt var borden fulla av allt ifrån ungstekt lax till grillad kyckling. Jack och dem andra började genast kasta i sig maten och allt smakade himmelskt. När dem hade ätit upp petade James Jack i sidan och sa
-Titta på den rödhåriga tjejen där borta.
Han tittade åt det hållet men han märkte knappt henne för hans ögon fastnade på blondinen som satt mitt emot henne. Hon hade långt och vågigt blont hår, vackra bruna ögon och ett förtrollande leende.
Han vaknade ur transen när Remus knäppte med fingrarna och sa att dem skulle gå till sällskapsrummet.
Till överst på sidan Gå ner
Regulus

Regulus


Antal inlägg : 75
Galleoner : 117
Betyg : 1
Registreringsdatum : 12-06-28
Ort : Hogwarts

Den bortglömde marodören Empty
InläggRubrik: Sv: Den bortglömde marodören   Den bortglömde marodören Emptytor jun 28, 2012 9:49 am

Superbra! MER!
Till överst på sidan Gå ner
HannaPotter

HannaPotter


Antal inlägg : 13
Galleoner : 7
Betyg : 0
Registreringsdatum : 12-06-28
Ålder : 23

Den bortglömde marodören Empty
InläggRubrik: Sv: Den bortglömde marodören   Den bortglömde marodören Emptytor jun 28, 2012 8:20 pm

Superbra! Smile
Till överst på sidan Gå ner
95mas

95mas


Antal inlägg : 186
Galleoner : 91
Betyg : 5
Registreringsdatum : 12-06-15
Ålder : 28
Ort : Kumla

Den bortglömde marodören Empty
InläggRubrik: Sv: Den bortglömde marodören   Den bortglömde marodören Emptylör jun 30, 2012 9:26 am

Jag ska snart börja med kapitlet så det kommer nog någon gång nästa vecka.
Till överst på sidan Gå ner
miss. conberg

miss. conberg


Antal inlägg : 132
Galleoner : 72
Betyg : 0
Registreringsdatum : 12-06-29
Ålder : 24
Ort : Haninge Komun

Den bortglömde marodören Empty
InläggRubrik: Sv: Den bortglömde marodören   Den bortglömde marodören Emptylör jun 30, 2012 12:28 pm

BRA!!!!
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Den bortglömde marodören Empty
InläggRubrik: Sv: Den bortglömde marodören   Den bortglömde marodören Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Den bortglömde marodören
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hognet :: Forum :: Fanfiction-
Hoppa till: